Persbericht: Jumbo verduurzaamt kaasketen

Hoogeveen, 4 april 2024

Integrale criteria voor betere leefomstandigheden mens, dier en natuur

v.l.n.r.: Ron Krekels (algemeen directeur Uniekaas Holland), Guus Mensink (bestuursvoorzitter DOC Kaas), Leonie en Frans Zanderink (melkveehouders), Menno Wigtman (inkoopmanager Jumbo Supermarkten)

Jumbo gaat lange termijn samenwerking aan met melkveehouders voor duurzamere kaasketen

Jumbo Supermarkten zet een volgende stap in de verduurzaming van haar kaasketen, in nauwe samenwerking met meer dan 200 Nederlandse melkveehouders. Vandaag zijn de eerste liters duurzamere melk opgehaald. Deze melk wordt gebruikt voor de productie van kaas voor het Jumbo huismerk, die geleidelijk aan winkels wordt geleverd en vanaf juni 2024 verkrijgbaar is voor klanten. Jumbo maakt deze stap naar een duurzamere kaasketen in samenwerking met Uniekaas Holland en coöperatie DOC Kaas. Zo zijn integrale criteria opgesteld voor betere leefomstandigheden voor de kalveren en koeien en een positieve impact op het klimaat en de natuur op en rond de boerderij. De basis is een lange termijn samenwerking die ook meer perspectief en een beter verdienmodel biedt voor de melkveehouder.

Bekijk het volledige bericht online.