Nieuwe campagne brengt positieve boodschap over zuivel Hoogeveen, 14 oktober 2024 De Nederlandse Zuivel Organisatie (NZO) start binnenkort een publiekscampagne over de voedingswaarde van zuivel. Onder het motto ‘Zuivel, bouwstoffen voor harde werkers’ wordt de consument verteld dat zuivelproducten belangrijke bouwstoffen bieden voor ons lichaam. De campagne bestaat uit enkele commercials. Vandaag start de campagne op alle nationale televisiezenders en op onlinekanalen. De campagne richt zich met name tot de consumenten voor wie zuivel in het vaste eetpatroon zit. Zij worden bevestigd in hun keuze voor zuivel. Dat gebeurt op een manier die zich onderscheidt van andere zuivelcampagnes. In een drietal spots zien we herkenbare personages in alledaagse situaties die laten zien wat een bepaald zuivelproduct voor hen doet. Zo zien we een peuter die groeit in haar slaap, een sporter die na zijn eerste fitness-sessie moet herstellen en een gepensioneerde man die lekker druk is in zijn tuin. Stuk voor stuk zijn het harde werkers voor wie zuivel goed is. Kijk op zuivelvoorhardewerkers.nl voor alle commercials. De campagne is een gezamenlijk initiatief van de NZO en haar 13 leden.